Har du redan skickat in en ansökan? Logga in på Mina sidor för bygglov för att hantera dina befintliga ärenden.
Med den här e-tjänsten kan du göra en ny ansökan om bygglov, rivningslov eller marklov. Du kan också göra en ny anmälan av en anmälningspliktig åtgärd.
Blankett för grannemedgivande finns här.
Vad händer när en ansökan skickas in?
Ansökan registreras i Bygglovenhetens ärendehanteringssystem. Du får en automatisk bekräftelse på att ansökan har kommit in. Ansökan tilldelas en handläggare som kontaktar dig vid behov.
Kostnad
En ansökan kostar pengar enligt den aktuella prislistan, så kallad taxa. Du kan få taxan genom att kontakta oss via e-post. Om du väljer att ta tillbaka din ansökan eller om den blir avvisad, kommer vi att ta betalt för den tid vi har arbetat med ärendet.
Företag
Om du söker bygglov för ett företag ska du fylla i företagets uppgifter under ombud. Glöm inte att ange fakturamottagare. Du som loggar in och ansöker med ditt Bank-ID kommer att bli sökande i företagets ärende.
Skyddade personuppgifter
Om du har skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via vår e-tjänst. Kontakta oss via e-post på bygglov@sundbyberg.se, eller ring vår växel och be om att bli uppringd av Bygglovenheten. Växeln har telefonnummer 08-706 80 00