Ansökan om bygglov och anmälan

LÄS MER

Det här är en e-tjänst som är byggd i ett annat verksamhetssystem, vilket innebär att du inte kan följa dina ärenden här på Mina sidor. För att följa dina bygglovsärenden, logga in på Mina sidor för bygglov

 

Med den här e-tjänsten kan du ansöka om bygglov, rivningslov eller marklov. Du kan också göra en anmälan av en anmälningspliktig åtgärd.

Vad händer när en ansökan skickas in?

Ansökan registreras i Bygglovenhetens ärendehanteringssystem. Du får en automatisk bekräftelse på att ansökan har kommit in. Ansökan tilldelas en handläggare som kontaktar dig vid behov.

Mer information om bygglov och anmälningspliktiga åtgärder finns här: Bygglov och anmälan

 

Har du frågor kan du kontakta oss via e-post eller ringa på vår telefontid, se kontaktuppgifter nedan.

Telefontiden är torsdagar mellan kl. 13.00 - 15.00 (gäller ej dag för röd dag).

Frågor om e-tjänsten

Bygglovenheten
btn@sundbyberg.se
08-706 89 03

Följande behövs för e-tjänsten